dinsdag 25 mei 2010

Fistan opent nieuwe winkel

Vorige week zaterdag opende Fistan op de hoek van de Bergselaan/Schieweg een nieuwe winkel naast hun bestaande bedrijfspand: Fistan Moda. In de nieuwe winkel verkopen ze bruids-, gala- en avondmode. Ze waren al eerder van plan het pand naast hun bedrijf erbij te trekken. Dat stond al langere tijd leeg en was zelfs misbruikt voor een wietplantage. Niet prettig zo'n leeg pand, ook al niet met die ingegooide etalageruit. De crisis gooide roet in het eten; het risico om een aparte winkel te beginnen was groot. Toch hebben ze het risico genomen en er een mooie winkel van gemaakt.

De trotse eigenaars in gesprek.
Vanuit de oude winkel is een toepasselijke doorgang gemaakt.
Voor de opening waren bewoners, andere winkeliers en bekenden uitgenodigd. Zoals ik van ze gewend ben, was de ontvangst hartelijk en de gastvrijheid groot.

Kleurige japonnen en chique schoenen.
Mocht je denken: wat een reclame? Ik vind hun bedrijf helemaal passen in een wijk als Bergpolder. Kleinschalig, persoonlijk en met een eigen stijl. Daarbij zijn ze hartstikke aardig en gastvrij. Fistan was ook de eerste winkel waar ik destijds begon met het fotograferen van de 'Bergpolder Krachtwijk Winkeliers'. Zie de foto hieronder en klik hier voor meer informatie. De dames waren voor mij een toonbeeld van het project: de trotse winkelier(s) voor haar winkel. Dus ik geef het toe: ik heb een zwak voor de dames van Fistan.

Voor meer informatie over Fistan, klik hier.

Geen opmerkingen:

Recente berichten