woensdag 19 augustus 2009

Wat wil jij als jongere?


Onderzoekers Thymon Gomes en Leonneke van der Voort

Ben jij tussen de 12 en 18 jaar oud, woon je in Bergpolder en wil je je stem laten horen? Doe dan mee aan het onderzoek. Laat weten wat jij graag in de wijk georganiseerd wilt zien en wat jij daaraan wilt bijdragen!

Doe meteen mee aan het onderzoek en klik op: IK DOE MEE

Je maakt dan kans op een abonnement voor een sport- of muziek/dans/theatervereniging naar keuze.


Van de onderzoekers kreeg ik de volgende informatie over het onderzoek:

In opdracht van Deelgemeente Noord voeren wij een onderzoek uit onder jongeren in Bergpolder. Doel van het onderzoek is het in kaart brengen van de behoeften in vrijetijdsbesteding van jongeren in Bergpolder en in hoeverre ze daar een actieve bijdrage aan kunnen leveren. We willen dus heel graag weten wat jongeren uit Bergpolder missen in hun wijk en welke veranderingen zij graag zouden zien om de wijk voor jongeren leuker te maken. Maar wat nog veel belangrijker is: in hoeverre willen de jongeren daar zelf aan bijdragen? Zijn er jongeren die iets willen organiseren of die namens de jongeren in de wijk hun zegje willen doen bij de deelgemeente? Wij zijn benieuwd!

Voor vragen: jongerenbergpolder@gmail.com


Ik ben Leonneke van der Voort, 24 jaar. Afgelopen januari heb ik mijn masterstudie marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen afgerond. Daarna ben ik een paar maanden in Zuid-Amerika geweest om vrijwilligerswerk te doen. Sinds twee maanden woon ik in Rotterdam, in Charlois. Via een uitzendbureau kwam ik bij Deelgemeente Noord terecht om dit onderzoek uit te voeren. Ik vind het erg leuk om dit onderzoek uit te voeren en ben erg benieuwd wat de jongeren over Bergpolder te vertellen hebben!


Ik ben Thymon Gomes en ben 28 jaar. Ik volg de opleiding International Business and Languages aan de hogeschool InHolland in Rotterdam. In september begin ik aan het vierde en hopelijk laatste jaar. Ik ben geboren en getogen in Rotterdam en woon in de wijk Blijdorp.
Ik ben via hetzelfde uitzendbureau als Leonneke terecht gekomen bij de Deelgemeente Noord die ons de opdracht heeft gegeven om dit onderzoek uit te voeren. Het lijkt me erg leerzaam en vooral leuk om te polsen wat er leeft onder jongeren in Bergpolder en wat ze over hebben voor hun wijk.


Een leeg veld maar er zou veel op gespeeld worden (als het wat droger was).

Als fotograaf dwaal ik al 2,5 jaar in Bergpolder rond. Ik heb daarbij veel leuke bewoners ontmoet en ken inmiddels meer bewoners in Bergpolder dan in mijn eigen woonplaats. Maar ik kom heel weinig jongeren tegen op straat of bij activiteiten.

Ook op de speelvelden en -pleinen kom ik ze weinig tegen. Ik ben dus heel benieuwd waar die jongeren dan zijn en wat ze in hun vrije tijd doen. Daar hoop ook ik een antwoord op te krijgen door dit onderzoek.


Workshop gitaar spelen in mei dit jaar: eindelijk een activiteit waar ik jongeren ontmoette.

Geen opmerkingen:

Recente berichten